Facebook Pagelike Widget

הנחיות קורונה – הסעות ע"פ התקן

צריכים שירותי הסעות בתקופת הקורונה? אנחנו מבינים את החששות שלכם, בצמוד לתקווה לקבל שירותי הסעות מקצועיים ששומרים על הכללים. הנה כל מה שצריך לדעת בכדי לבחור בחברת הסעה שתשמור על בריאותכם ובטיחותכם. 

שנת 2020 התחילה באופן ממש לא צפוי, כאשר כולנו מצאנו את עצמנו מתמודדים עם נגיף עולמי חדש. המתמודד על הכתר של הנגיף הכי מדובר בהיסטוריה האנושית הוא נגיף  COVID 19 שנקרא גם קורונה. אם אתם צריכים שירותי הסעות בתקופת הקורונה, אתם צריכים חברת הסעה שמקפידה על הנחיות משרד הבריאות. אם כך, מה ההנחיות של משרד הבריאות בנוגע לשירותי הסעות בתקופת הקורונה? נתחיל עם תפוסת אוטובוסים בתקופה זו. 

תוכן העניינים

כמה נוסעים מותר להסיע באוטובוס בתקופה זו? 

על פי ההנחיות של משרד הבריאות, החל מתאריך 7.2.21 אוטובוס עירוני יכיל עד 49 נוסעים בלבד. אם אתם צריכים שירות של השכרת אוטובוס מחברת ההסעות שלכם, זו ההנחיה של משרד הבריאות בנוגע להסעה. אם אתם צריכים הסעות אוטובוס מפרקי (אוטובוס אקורדיון), אוטובוסים אלו רשאים לנייד עד 75 נוסעים. 

אם אתם צריכים שירות של השכרת מיניבוס בתקופת הקורונה, משרד הבריאות גורס כי מיניבוסים יכולים להכיל עד 15 נוסעים בלבד. מאחר שמיניבוסים כוללים עד 20 מקומות ישיבה, תוכלו להישאר עם מספר מושבים פנויים ולהנות מריחוק בטוח בין הנוסעים. 

קבלו שירותי הסעות מנהגים מקצועיים ומחוסנים 

מעבר לכך שיש לשמור על ההנחיות שציינו כאן, חשוב גם לקבל שירות מנהגים מחוסנים. בעוד שמשום מה עדיין יש מכחישי קורונה בעולם ובארץ, רוב רובנו כבר מחוסנים לאחר החיסון השני כנגד הנגיף. כשאתם מחפשים אחר חברת הסעות מקצועית, תבדקו גם שהנהגים שיובילו את ההסעה יהיו מחוסנים. אם לא, תמשיכו הלאה לחברת ההסעה הבאה. כמו כן, ישנה חובת עטית מסיכה במהלך קבלת שירותי הסעות. 

עד כה לא בוטלה חובת המסכה בציבור, גם לא בחללים סגורים. מה שזה אומר, בפועל, שמיניבוס נחשב חלל סגור. נכון שבמיניבוס ניתן לפתוח חלונות, אבל על פי משרד הבריאות חובה לעטות מסיכות גם במיניבוסים ואוטובוסים. יחד עם זאת, אין באחריותו החוקית של הנהג לאכוף את הכללים האלו. 

נהג אינו יכול לאכוף את חובת עטיית המסכה 

נהגים מקצועיים שהם אנשי שירות, קודם כל יבקשו בנימוס מהנוסעים לעטות מסיכות. ואם כבר נגענו בנושא של מסכות, כדאי גם לסייג את הדברים. שימו לב, אם אתם צריכים הסעות לציבור הנכה או הסעות לאוכלוסיות מיוחדות, ייתכן שיש לכם פטור מעטיה של מסיכה. 

למשל, חרשים שקוראים שפתיים רשאים להסיר את המסכה. מעבר לכך, אם אתם בעצמכם אינכם חרשים, אבל אתם נמצאים ליד אדם חרש – גם אתם רשאים לפי החוק להסיר את המסכה. זאת, בכדי שהאדם החרש יוכל לקרוא את השפתיים שלכם.

הצעת מחיר זריזה